اندیشگاه سلامت

ﺷﯿﻮه ﻧﺎﻣﻪ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن

 

ﻣﺎده (1 ﺗﻌﺮﯾﻒﻫﺎ

 

- 1- 1 اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه: ﻣﺤﻠﯽ ﺑﺮاي ﮔﻔﺘﮕﻮي ﺻﺎﺣﺐ ﻧﻈﺮان در ﺑﺎره ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﭼﺎﻟﺶ زاي اوﻟﻮﯾﺖ دار ﺑﺮﺳﺮ راه ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﯾﺪار ﺳﻼﻣﺖ ﻣﺤﻮر اﺳﺘﺎن. اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ اﺳﺘﺎن ﻧﻬﺎدي اﺳﺖ واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﮐﻪ در ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺑﺎ دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬاري ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﻣﺴﺌﻮل ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ، ﻣﺎﻟﯽ و ﺗﺪارﮐﺎﺗﯽ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه اﺳﺖ.

-2-1 اﻧﺪﯾﺸﻪ: ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻓﺮدي ﺻﺎﺣﺐ ﻧﻈﺮ ﯾﺎ داراي ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﻪ ﭼﻮن ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮد ﻧﺘﯿﺠﻪ ي آن ﺣﻞ ﻣﺸﮑﻼت و ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﻮﭼﮏ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎﺳﻼﻣﺖ، ﺗﻐﯿﯿﺮ در روش ﻫﺎي ﻣﻨﺘﻬﯽ ﺷﻮﻧﺪه ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﻣﺮدم و ﻣﺤﯿﻂ، ﮐﻤﮏ ﺑﻪﺗﻮﺳﻌﻪ و ارﺗﻘﺎي ﺳﻼﻣﺖ ﯾﺎ ﻧﻮﻋﯽ ﺧﻼﻗﯿﺖ و ﻧﻮآوري در ﻧﻄﺎم ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﻫﺮ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﭘﺮﺳﺶ ﻣﻬﻢ ﭘﺎﺳﺦ دﻫﺪ: ﭼﻪ ﮐﻨﯿﻢ؟ ﭼﺮا؟ ﭼﮕﻮﻧﻪ؟ ﺑﺮاي ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ؟ و ﭘﯿﺶﻧﯿﺎز ﻋﻤﻠﯽ ﺷﺪن اﯾﻦ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﭼﯿﺴﺖ؟

-3-1 ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت اوﻟﻮﯾﺖ دار: ﺑﺮاي دﺳﺖ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﯾﺪار و ﺳﺎﻟﻢ اﺳﺘﺎن، ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﭼﺎﻟﺶ زا ﺗﻮﺳﻂ دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬاري ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن ﺗﻌﯿﯿﻦ و ﺗﻮﺳﻂ اﻋﻀﺎي اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻨﺪي ﻣﯽ ﺷﻮد ﺗﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎي ﺧﻮد در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎآﻧﻬﺎ ﻣﻄﺮح ﺳﺎزﻧﺪو در ﻧﺸﺴﺖ ﻫﺎي اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه در ﺑﺎره آﻧﻬﺎﮔﻔﺘﮕﻮ و اراﺋﻪ ﻃﺮﯾﻖ ﺷﻮد.

-4-1 ﮔﺰارش ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ: در ﭘﺎﯾﺎن ﺑﺤﺚ در ﺑﺎره ﻫﺮ ﻣﻮﺿﻮع ﺧﺎص، ﮔﺰارﺷﯽ ﺗﻨﻈﯿﻢﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ دﺳﺖ ﮐﻢ ﻣﻮارد زﯾﺮ را در ﺧﻮد دارد: ﻋﻨﻮان ﻣﻮﺿﻮع، ﻫﺪف و ﺗﺎرﯾﺦ ﺟﻠﺴﻪ ﯾﺎ ﺟﻠﺴﺎت ﻣﺮﺑﻮط؛ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن و ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن؛ ﺷﻮاﻫﺪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ وﺿﻌﯿﺖ ﺷﺎﻣﻞ وﺿﻌﯿﺖ ﮐﻨﻮﻧﯽ در ﻗﯿﺎس ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺘﻪ و روﻧﺪ آن، ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه از ﮔﻔﺘﮕﻮ در ﺑﺎره ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻮرد ﺑﺤﺚ و ﮔﺎم ﻫﺎي ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﺷﺪه ﺑﺮاي ﺑﻌﺪ.

-5-1 ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻃﻠﺒﯽ: ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎي در ﻣﯿﺎن ﮔﺬاردن ﻧﺘﺎﯾﺞ ﮐﺎر اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺑﺎ ﺳﯿﺎﺳﺖﮔﺬاران، ﺗﻮﺟﯿﻪ ﻣﺴﺘﺪل ﺿﺮورت ﻋﻤﻞ ﮐﺮدن ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي و ﭼﺎﻧﻪ زﻧﯽ (Lobbying) ﺑﺮاي ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻗﺮار دادن روﻧﺪﻫﺎي ﺣﻘﻮﻗﯽ، ﻗﺎﻧﻮنﮔﺬاري و ﻧﮕﺮشﻫﺎﺳﺖ. ﻣﺤﻘﻖ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻃﻠﺐ، ﺑﻪ ﺗﺒﻊ ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﯾﺎ ﻋﻠﻤﯽ و ﯾﺎ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ ﺟﻤﻊ ﺧﺎص، ﻧﻘﺶ راﻫﮕﺸﺎ ﯾﺎ ﺗﺴﺮﯾﻊ ﮐﻨﻨﺪه (Catalyst) در ﺗﻐﯿﯿﺮ را ﺑﺎزي ﻣﯽﮐﻨﺪ و در اﯾﻦ راه از ﺷﯿﻮه ﻫﺎي زﯾﺮ ﮐﻤﮏ ﻣﯽﮔﯿﺮد:

اﻟﻒ- ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽﺳﯿﺎﺳﺖﮔﺬاران ﮐﻠﯿﺪي

 

ب- ﯾﺎﻓﺘﻦ ﻣﻮﺛﺮﺗﺮﯾﻦ راهﻫﺎي اﺛﺮﮔﺬاري

 

ج- آﻣﺎده ﺳﺎزي ﻣﺴﺘﻨﺪات ﺗﻮﺟﯿﻪ

 

د-  ﭼﺎﻧﻪ زﻧﯽ (Lobbying) و ﺗﺒﻠﯿﻎ

 

ذ-  ﯾﺎري ﮔﺮﻓﺘﻦ ازﺣﻤﺎﯾﺖ رﺳﺎﻧﻪاي (رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ، ﻧﺸﺮ، ﮐﻨﻔﺮاﻧﺲ و ﻣﻼﻗﺎتﻫﺎ)

 

ﻣﺎده (2ﻫﺪف

 

ﺑﺮﻗﺮاري ارﺗﺒﺎط ﺑﺎﺻﺎﺣﺒﺎن ﻓﺮاﯾﻨﺪﻫﺎي ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮﺳﻼﻣﺖ درﺑﺨﺶ ﺳﻼﻣﺖ ﯾﺎ دﯾﮕﺮ ﺑﺨﺶ ﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺑﻪ اﺳﻨﺎد ﺑﺎﻻدﺳﺘﯽ ﻣﺎﻟﯽ

 

•و    اﺳﺘﺎﻧﯽ، اﻋﻼم ﻣﻮﺿﻮع ﻫﺎي اوﻟﻮﯾﺖ دار ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ درﺑﺎره آﻧﻬﺎ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﺷﻮد، درﯾﺎﻓﺖ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ در ﺑﺎره ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت اﻋﻼم ﺷﺪه، ﻓﺮاﻫﻢ آوردن ﻓﻬﺮﺳﺘﯽ دﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪي ﺷﺪه از اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ ، و ﺳﺮاﻧﺠﺎم ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻃﻠﺒﯽ ﺑﺮاي ﮐﺎرﺑﺮدي ﺳﺎﺧﺘﻦ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ.

ﻣﺎده (3ارﮐﺎن

 

اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه زﯾﺮ ﻧﻈﺮ دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬاري ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن و ﺷﻮراﻫﺎي ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﻪ آن ﮐﺎر ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺷﻮراي ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﻧﻈﺎم ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن ﺑﺎزوي ﭘﮋوﻫﺸﯽ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺳﻼﻣﺖ را ﺗﺸﮑﯿﻞﻣﯽ دﻫﺪ. اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺴﺌﻮﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ و ﺑﺎ ﺣﮑﻢ رﯾﯿﺲ داﻧﺸﮕﺎه ﺑﻪ اﯾﻦ ﺳﻤﺖ ﮔﻤﺎرده ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ، اداره ﻣﯽ ﺷﻮد. ﻣﺴﺌﻮل اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه، ﻣﺴﺌﻮل دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖﮔﺬاري ﺳﻼﻣﺖ، ﺳﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎس ﻋﻠﻤﯽ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه (ﺑﺎ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﻫﯿﺎت رﺋﯿﺴﻪ داﻧﺸﮕﺎه) ﺑﺮاي ﻫﻤﮑﺎري ﺑﺎ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه و ﯾﮏ ﻣﺴﺌﻮل دﻓﺘﺮي، اﻋﻀﺎي ﺛﺎﺑﺖ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ را ﺗﺸﮑﯿﻞﻣﯽ دﻫﻨﺪ. ﺟﻠﺴﺎت ﻋﺎدي اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺑﺎ ﺣﻀﻮر اﻋﻀﺎي ﺛﺎﺑﺖ و ﺣﺴﺐ ﻣﻮرد دﻋﻮت ﺷﺪﮔﺎن ﺑﻪ ﺟﻠﺴﻪ ﺗﺸﮑﯿﻞﻣﯽ ﺷﻮد.

 

اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺑﺎ اوﻟﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺠﺎزي ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻧﻤﺎﯾﺪ.


در ﺳﺎل ﻧﺨﺴﺖ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ، اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺑﺎ اﻋﻼم ﻗﺒﻠﯽﻣﻮﺿﻮع ﯾﺎ ﻣﻮﺿﻮع ﻫﺎي در اوﻟﻮﯾﺖ، از ﻫﻤﻪ ﺻﺎﺣﺒﺎن ﺗﺠﺮﺑﻪ و ﻓﮑﺮ در داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ و دﯾﮕﺮ ﺑﺨﺶ ﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪ دﻋﻮت ﻋﺎم ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ آورد ﺗﺎ ﺑﺎ ﺣﻀﻮر در ﺟﻠﺴﻪ ﻫﻢ اﻧﺪﯾﺸﯽ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎي ﺧﻮد را درﻣﯿﺎن ﮔﺬارﻧﺪ.

 

ﺗﺒﺼﺮه: اﯾﺴﺘﮕﺎه ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺳﻼﻣﺖ ﻗﺰوﯾﻦ (ﺷﻌﺒﻪ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﻣﻠﯽ ﺳﻼﻣﺖ ﮐﺸﻮر) ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺎزوي ﭘﮋوﻫﺸﯽ و ﻋﻀﻮ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﻫﻤﮑﺎري ﻧﻤﺎﯾﺪ.

 

ﻣﺎده (4ﺷﺮح وﻇﺎﯾﻒ و اﺧﺘﯿﺎرات

 

-1-4 ﺑﺮﻗﺮاري ارﺗﺒﺎط: ﺑﺮاي ﺑﺮﻗﺮاري ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ارﺗﺒﺎط ﻣﯿﺎن اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه و ﻫﻤﻪﺻﺎﺣﺒﺎن اﻧﺪﯾﺸﻪ ﺑﺎﯾﺪ روز و ﺳﺎﻋﺖ ﺟﻠﺴﺎت ﻫﻢ اﻧﺪﯾﺸﯽ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه، ﻣﮑﺮر ﺑﻪ اﻃﻼع ﻫﻤﻪ آﻧﺎن ﮐﻪ در درون ﺑﺨﺶ ﯾﺎ در دﯾﮕﺮﺑﺨﺶ ﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﺎده ﻧﺸﺮ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎي ﺧﻮﯾﺶ اﻧﺪ ﺑﺮﺳﺪ؛ ﺟﻠﺴﺎت ﻫﻢ اﻧﺪﯾﺸﯽ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه دﺳﺖ ﮐﻢ در ﻧﺨﺴﺘﯿﻦﺳﺎل ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ آن ﺑﻪ روي ﻫﻤﮕﺎن ﺑﺎز ﺑﺎﺷﺪ، ﺟﻠﺴﺎت ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ اداره ﺷﻮد ﮐﻪ ﻫﻤﮕﺎن ﻓﺮﺻﺖ ﺑﯿﺎن ﺑﯿﺎﺑﻨﺪ؛ و اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ ﺑﺪون ﻧﻘﺪ و ارزﯾﺎﺑﯽ در ﺟﻠﺴﻪ، ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﯾﺎدداﺷﺖ ﺷﻮد.

ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﮕﺎن اﻋﻼم داﺷﺖ ﮐﻪ اوﻻ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎي آﻧﺎن اﻟﺰاﻣﺎ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺣﻀﻮرﺷﺎن در ﺟﻠﺴﺎت اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﻧﯿﺴﺖ و ﻓﺮﺳﺘﺎدن ﻧﻈﺮات ﻣﮑﺘﻮب ﻧﯿﺰ ﻫﻤﺎن اﺛﺮ را ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ؛ و ﺛﺎﻧﯿﺎ اﻧﺪﯾﺸﻪ ي ﻃﺮح ﺷﺪه ﻣﺮاﺣﻠﯽ را ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﻣﯽ ﮔﺬارد ﮐﻪ اﻟﺰاﻣﺎ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﻪ درﺟﻪ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻃﻠﺒﯽ ﯾﺎﮐﺎرﺑﺮدي ﺷﺪن ﻧﺮﺳﺪ.

 

ﮔﺬﺷﺘﻪ از اﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎ اﯾﻦ ﺷﯿﻮه از دﺳﺖ درﮐﺎران اﺟﺮا ﻧﻈﺮﺧﻮاﻫﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد، از اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه اﻧﺘﻈﺎر ﻣﯽ رود از راه دﺳﺖ زدن ﺑﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﻧﯿﺰ اﻣﮑﺎن دﺳﺖﯾﺎﻓﺘﻦ ﺑﻪ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎي ﮔﺮه ﮔﺸﺎ را از دﺳﺖ ﻧﺪﻫﺪ. ﻣﺴﺌﻮل اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ راه اﻧﺪازي ﺷﺒﮑﻪ ﻣﺠﺎزي و ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺟﻠﺴﺎت (chat room) در ﺳﺎﯾﺖ داﻧﺸﮕﺎه اﻗﺪام ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

 

-2-4 دﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪي اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ: اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎي ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﺷﺪه ﺑﻪ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﯾﺎ آﻧﭽﻪ از دﯾﮕﺮ راه ﻫﺎ ﺑﻪ دﺳﺖ ﻣﯽ آﯾﺪ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﻃﺒﯿﻌﺖ و ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ اﻧﺪﯾﺸﻪ در ﯾﮑﯽ از ﭼﻬﺎر دﺳﺘﻪ زﯾﺮ ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد:

اﻧﺪﯾﺸﻪ اي ﮐﻪ از آن ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﺮاي ﺣﻞ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﻣﻠﻤﻮس اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺮد

 

•ب.    اﻧﺪﯾﺸﻪ اي ﮐﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ در روش ﻫﺎي ﺟﺎري را در ﺧﻮد دارد

 •ت.   اﻧﺪﯾﺸﻪ اي ﮐﻪﺣﺎﺻﻞ آن ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﻠﯽ ﯾﺎ ارﺗﻘﺎي ﺳﻼﻣﺖ ﻣﺮدم اﺳﺖ ث. اﻧﺪﯾﺸﻪ اي از ﻧﻮع ﻓﮑﺮ ﺑﮑﺮ و ﻧﻮآور

 

ﺑﺴﯿﺎر ﺧﻮﺷﺎﯾﻨﺪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد اﮔﺮ اﻧﺪﯾﺸﻪ اي ﻧﻮآور از اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه اﺳﺘﺎن ﭼﻨﺎن ﺟﺎﯾﮕﺎﻫﯽ ﺑﯿﺎﺑﺪ ﮐﻪ ﻧﻪ ﻓﻘﻂ در اﺳﺘﺎن ﮐﻪ در ﻣﻘﯿﺎس ﮐﺸﻮري ﻧﯿﺰ ﺑﺎرﻗﻪ اي اﺛﺮ ﮔﺬار ﺑﺎﺷﺪ، اﻣﺎ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه اﺳﺘﺎن اﻟﺰاﻣﺎ ﺑﺎ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﻫﺎي ﻧﻮآور و ﺑﯽ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد، ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ ﺟﺎي ﻏﺒﻦ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد اﮔﺮ ﻫﯿﭻ ﻓﮑﺮ ﺑﮑﺮي ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻧﺸﻮد اﻣﺎ ﻫﺮ ﺳﺎل ده ﻫﺎ اﻧﺪﯾﺸﻪ ي ﻣﻘﺒﻮل، ﺑﻪ ﺣﻞ ﻣﺸﮑﻼت، ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﻮﺛﺮ در روش ﻫﺎ ﯾﺎ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﻼﻣﺖ و رﻓﺎه ﻣﺮدم اﺳﺘﺎن ﺑﯿﻨﺠﺎﻣﺪ.

 

-3-4 ﺗﺪوﯾﻦ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ: اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﭘﺲ از ﻏﺮﺑﺎل ﮐﺮدن ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﻫﺎ و اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ از ﻧﻈﺮ اﻋﺘﺒﺎر و اﻣﮑﺎن ﭘﺬﯾﺮي، ﺑﺮاي ﻫﺮ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻣﻘﺒﻮل ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ اي ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽ آورد ﮐﻪ در آن ﺧﺎﺳﺘﮕﺎه اﻧﺪﯾﺸﻪ (ﻓﺮد ﯾﺎ ﻣﻨﺒﻊ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ)، زﻣﺎن دﺳﺖ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺑﻪ اﻧﺪﯾﺸﻪ وﮐﺎري ﮐﻪ ﻗﺮار اﺳﺖ در ﺑﺎره آن ﺻﻮرت ﮔﯿﺮد (ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻦ در اوﻟﻮﯾﺖ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻃﻠﺒﯽ، ﺳﻔﺎرش ﺗﺤﻘﯿﻖ، ﻃﺮح در ﺟﻠﺴﺎت ﺑﻌﺪي اﺗﺎق، ......) ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽ ﺷﻮد.

-4-4 ﺑﺎزﺧﻮرد ﻣﮑﺘﻮب: ﺑﺎزﺧﻮرد ﻣﮑﺘﻮب و درﺧﻮر ﺑﻪ ﻫﻤﻪ اﺷﺨﺎص ﺣﻘﯿﻘﯽ ﮐﻪ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﺧﻮد را ﺑﺎ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه در ﻣﯿﺎن ﮔﺬارده اﻧﺪ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ از ﮐﺎرﻫﺎي ﺛﺎﺑﺖ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه در ﺑﺮاﺑﺮ ﺻﺎﺣﺒﺎن اﻧﺪﯾﺸﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

-5-4 ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻃﻠﺒﯽ ﺑﺮاي ﮐﺎرﺑﺮدي ﺷﺪن اﻧﺪﯾﺸﻪ: ﮐﺎرﺑﺮدي ﮐﺮدن اﻧﺪﯾﺸﻪ از وﻇﺎﯾﻒ ﺑﺨﺸﯽ دﯾﮕﺮ در داﻧﺸﮕﺎه اﺳﺖ. از اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه اﺳﺘﺎن ﺗﻨﻬﺎ اﻧﺘﻈﺎر ﻣﯽ رود ﺑﺮاي ﮐﺎرﺑﺮدي ﺷﺪن ﻧﺘﺎﯾﺞ ﮐﺎر ﺧﻮﯾﺶ، ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻃﻠﺒﯽﮐﻨﺪ.

 

اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه در ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن و دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖﮔﺬاري، ﻧﻘﺶﻣﺸﻮرﺗﯽ در ﺗﻮﻟﯿﺪ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎي ﺧﻼق، ﻧﻮآور و ﮐﺎرﺑﺮدي دارد و از ﻣﻨﻈﺮ ﺟﺎﯾﮕﺎه، ﺑﺎزوي ﻓﮑﺮي دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ و اﻋﻀﺎي ﮐﺎرﮔﺮوه ﺳﻼﻣﺖ و اﻣﻨﯿﺖ ﻏﺬاﯾﯽ اﺳﺘﺎن را ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ دﻫﺪ.


 

ﻣﺎده (5 روش اﺟﺮا (ﻣﺮاﺣﻞ اﻧﺠﺎم ﮐﺎر)

 

ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه دو ﻧﻮع ﺟﻠﺴﻪ داﺷﺘﻪﺑﺎﺷﺪ:

 

اول، ﺟﻠﺴﺎت ﻣﻨﻈﻢ اﻋﻀﺎي ﺛﺎﺑﺖ اﺗﺎق ﮐﻪ ﻫﺮ دو ﻫﻔﺘﻪ ﯾﮏ ﺑﺎر در ﻣﺤﻞ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد؛

 

دوم، ﺟﻠﺴﺎت ﻫﻢ اﻧﺪﯾﺸﯽ ﺑﺮاي ﮐﺴﺐ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎي ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ﮐﻪ ﺑﺎ دﻋﻮت ﻋﺎم از ﻫﻤﻪ ي ﺻﺎﺣﺒﺎن اﻧﺪﯾﺸﻪ و دﺳﺖ درﮐﺎران اﺟﺮاﯾﯽ ﺷﮑﻞ ﻣﯽ ﮔﯿﺮد. ﺟﻠﺴﺎت ﻫﻢ اﻧﺪﯾﺸﯽ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ در ﺳﺎل اول ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ اﺗﺎق ﻫﺮ ﺳﻪ ﻣﺎه ﯾﮏ ﺑﺎر و در ﺳﺎل ﻫﺎي

 

ﺑﻌﺪي ﺑﺎ ﺗﻮاﺗﺮ ﮐﻤﺘﺮ- ﻣﺜﻼ ﻫﺮ ﺷﺶ ﻣﺎه- ﺑﺮﮔﺰار ﺷﻮد.

 

در ﻫﻤﻪ ﺟﻠﺴﺎت، رﻋﺎﯾﺖ اﺻﻮل ﺑﺮﮔﺰاري ﺟﻠﺴﺎت ﻣﻮﺛﺮ (داﺷﺘﻦ آﻣﺎدﮔﯽ ﮐﺎﻓﯽ، ﺗﻨﻈﯿﻢ داﻧﺶ ﭘﺎﯾﻪ ي ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎﻣﻮﺿﻮع، داﺷﺘﻦ ﻫﺪف ﻣﺸﺨﺺ و اداره ﻣﻨﻄﻘﯽ ﺟﻠﺴﻪ و رﻋﺎﯾﺖ ﻧﻮﺑﺖ و زﻣﺎن) ﺿﺮورت دارد.

 

اﻋﻀﺎي ﺛﺎﺑﺖ اﺗﺎق در ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺟﻠﺴﺎت ﺧﻮد ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت زﯾﺮ را در دﺳﺘﻮر ﮐﺎر ﻗﺮار ﻣﯽ دﻫﻨﺪ و در ﺑﺎره آﻧﻬﺎ ﺗﺼﻤﯿﻢ روﺷﻦ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ:

 

•Ø      ﺷﯿﻮه اﻣﮑﺎن ﺳﻨﺠﯽ و ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻨﺪي اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ،

 

•Ø     روال ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺗﮑﻠﯿﻒ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ،

 

•Ø      ﺷﯿﻮه و ﻓﺮم ﺗﺪوﯾﻦﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ اﻧﺪﯾﺸﻪ،

 

•Ø     ﺷﯿﻮه ﺗﺤﻠﯿﻞ ذﯾﻨﻔﻌﺎن ﻫﺮ اﻧﺪﯾﺸﻪ،

 

•Ø      روش ﻣﺪون دﺳﺖ ﯾﺎﻓﺘﻦﺑﻪ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ (از اﺷﺨﺎص و از ﻣﺘﻮن)،

 

•Ø      ﺷﯿﻮه ﺗﻬﯿﻪ ﺑﺎﻧﮏ اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ از اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ، ﺷﯿﻮه ﺑﺎزﺧﻮرد دادن ﺑﻪ اﺷﺨﺎص ﺣﻘﯿﻘﯽ اراﺋﻪ ﮐﻨﻨﺪه اﻧﺪﯾﺸﻪ،

 

•Ø     روش ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺧﺒﺮﮔﺎن و ﺷﯿﻮه دﻋﻮت از آﻧﺎن ﺑﺮاي ﺣﻀﻮر در ﺟﻠﺴﺎت،

 

•Ø      ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎ و ﭼﺎرﭼﻮب ارﺟﺎع ﻣﻮﺿﻮع ﺑﻪ ﺷﻮراي ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﻧﻈﺎم ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن،

 

•Ø     روال ﺗﺪوﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺣﻤﺎﯾﺖ ﻃﻠﺒﯽ ﺑﺮاي اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎي ﻣﻘﺒﻮل،

 

•Ø     ﺷﯿﻮه اﺟﺮاي ﺣﻤﺎﯾﺖﻃﻠﺒﯽ ﺗﺎ دﺳﺖ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ،

 

•Ø     روال ارزﯾﺎﺑﯽ و ﻣﺴﺘﻨﺪﺳﺎﺧﺘﻦ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻞ از ﮐﺎرﺑﺮد ﻫﺮ اﻧﺪﯾﺸﻪ در ﻋﻤﻞ،

 

•Ø      ﺟﺰﺋﯿﺎت ﺷﯿﻮه ﺗﺸﮑﯿﻞﺟﻠﺴﺎت ﻋﺎدي و ﺟﻠﺴﺎت ﻫﻢ اﻧﺪﯾﺸﯽ،

 

•Ø      ﺗﺪوﯾﻦ ﮔﺰارش ﺟﻠﺴﺎت،

 

•Ø      ﺗﻨﻈﯿﻢ ﮔﺰارش ﻫﺎي ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ،

 

•Ø      ﺷﮑﻞ و ﻣﺤﺘﻮاي ﮔﺰارش ﺳﺎﻻﻧﻪ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺷﯿﻮه ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖ ﺣﻀﻮر در ﺟﻠﺴﻪ،

 

•Ø      ﺣﻖ ﻧﻈﺮدﻫﯽ ﯾﺎ اﻧﺪﯾﺸﻪﭘﺮدازي،

 

•Ø     ﺣﻖ ﺑﻬﺮه وري ﻣﻌﻨﻮي و ﻣﺎدي و روش ﻗﺎﻧﻮﻧﻤﻨﺪ ﺗﺸﻮﯾﻖ اﻧﺪﯾﺸﻪﭘﺮدازان.

 

ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮي و ﮔﺮدش ﮐﺎر اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه اﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﺷﺮح زﯾﺮ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد:

 

-1 دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬاري ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن، رﯾﯿﺲ و ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن و ﻣﺴﺌﻮل دﻓﺘﺮي اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه را ﺑﺮاي ﺻﺪور ﺣﮑﻢ ﺑﻪ رﯾﯿﺲ داﻧﺸﮕﺎه ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

 

-2 دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ، ﻣﻘﺪﻣﺎت ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺟﻠﺴﺎت اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه را ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽ آورد.

 

-3 ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺟﻠﺴﺎت اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺑﻪﺗﻨﻈﯿﻢ ﮐﺎرﻫﺎ و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮔﺮدش ﮐﺎر و اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ (ﯾﺎدﺷﺪه در ﻣﺎده (6 اﺧﺘﺼﺎص ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ.

 

-4 ﻫﻤﺰﻣﺎن ﺑﺎ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺟﻠﺴﺎت اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه، دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻮﺿﻮع ﻫﺎي اوﻟﻮﯾﺖ دار و ﭼﺎﻟﺶ زا را ﮐﻪ دﺳﺘﻤﺎﯾﻪ ﮐﺎر اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و در اﺧﺘﯿﺎر رﯾﯿﺲ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﻗﺮار ﻣﯽ دﻫﺪ.

 

-5 اﻧﺘﻈﺎر ﻣﯽ رود اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﭘﺲ از ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮي و ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻫﺎي ﮐﻠﯽ، ﺑﺎﺑﺮﮔﺰاري ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺟﻠﺴﻪ ﻫﻢ اﻧﺪﯾﺸﯽ و اﻋﻼم ﭼﻨﺪ ﻣﻮﺿﻮع ﭼﺎﻟﺶ زاي در اوﻟﻮﯾﺖ از ﻫﻤﮕﺎن ﺑﺮاي ﻫﻤﻔﮑﺮي و ﻫﻤﮑﺎري ﺑﺎ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه و اﻋﻼم ﻧﻈﺮات ﺧﻮد دﻋﻮت ﮐﻨﺪ.


 

 -6 رﯾﯿﺲ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه در ﻫﺮ ﺟﻠﺴﻪ ﯾﮑﯽ از ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﭼﺎﻟﺶ زا را در دﺳﺘﻮر ﺑﺤﺚﻗﺮار ﻣﯿﺪﻫﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻧﻈﺮ اﻋﻀﺎي ﺛﺎﺑﺖ و اﺣﯿﺎﻧﺎ ﺧﺒﺮﮔﺎن دﻋﻮت ﺷﺪه ﺑﻪ ﺟﻠﺴﻪ در ﺑﺎره آن ﮔﻔﺘﮕﻮ و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﺷﻮد (:ﮐﻔﺎﯾﺖ ﺑﺤﺚ و ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﻪ ﺗﻬﯿﻪ ﮔﺰارش ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ، ﺿﺮورت اداﻣﻪ ﮔﻔﺘﮕﻮ در ﻧﺸﺴﺖ ﺑﻌﺪي اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه، ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺎر ﺑﺮاي ﺑﺮرﺳﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ و ﮔﺮدآوري ﺷﻮاﻫﺪ، ارﺟﺎع ﺑﻪ ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ) 

آﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺷﻮاري ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﻧﻈﺎم ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن ارﺟﺎع ﻣﯽ ﺷﻮد ﺑﺎ درﺧﻮاﺳﺖ ﺻﺮﯾﺢ و ﺑﺪون اﺑﻬﺎم ﻫﻤﺮاه ﺧﻮاﻫﺪﺑﻮد وﻧﺘﯿﺠﻪ ﭘﺲ از ﭘﺎﯾﺎن ﮐﺎر ﺑﻪ ﺻﻮرت ﮔﺰارش ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه اﻋﻼم ﻣﯽ ﺷﻮد.

 

-7 دﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪي و اوﻟﻮﯾﺖ ﮔﺬاري اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن در ﺟﻠﺴﺎت ﻫﻢ اﻧﺪﯾﺸﯽ ﻣﻄﺮح ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﯾﺎ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﮑﺘﻮب از ﺻﺎﺣﺒﺎن ﻧﻈﺮ درﯾﺎﻓﺖ ﺷﻮد ﺑﺎ ﻧﻈﺮ رﯾﯿﺲ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه و ﺑﺎ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺎر در ﻣﯿﺎن اﻋﻀﺎي ﺛﺎﺑﺖ ﺻﻮرت ﻣﯽ ﮔﯿﺮد.

 

-8 ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻃﻠﺒﯽ ﺑﺮاي اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎي ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺗﻮﺳﻂ رﯾﯿﺲ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﯾﺎ ﺑﺎﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺎر در ﻣﯿﺎن اﻋﻀﺎي آن ﭘﯽ ﮔﯿﺮي ﻣﯽ ﺷﻮد.

 

-9 ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮاي ﮔﺮدآوري ﺷﻮاﻫﺪ و ﺗﻬﯿﻪ ﮔﺰارش ﻫﺎي ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ و ﮔﺰارش ﺳﺎﻻﻧﻪ از راه ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺎر در ﻣﯿﺎن اﻋﻀﺎي ﺛﺎﺑﺖ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﻣﯿﺴﺮ ﺧﻮاﻫﺪﺷﺪ.

 

ﻣﺎده )6 ﻧﻈﺎرت و ارزﺷﯿﺎﺑﯽ

 

ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﮐﺎر اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺑﺎ دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬاري ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن اﺳﺖ ﮐﻪ رﯾﯿﺲ آن ﻋﻀﻮ ﺛﺎﺑﺖ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﻫﻤﺰﻣﺎن ﺑﺎ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﮔﺰارش ﺳﺎﻻﻧﻪ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ،ﮐﺎر آن ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﻧﻈﻢ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺟﻠﺴﺎت ﻋﺎدي و ﻫﻢ اﻧﺪﯾﺸﯽ، ﻣﯿﺰان اﺛﺮ ﺧﺒﺮﮔﺎن ﺧﺎص دﻋﻮت ﺷﺪه ﺑﻪ ﺟﻠﺴﺎت، ﻣﯿﺰان اﻗﺒﺎل ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن و ﻣﺪﯾﺮان و ﺧﺒﺮﮔﺎن داﻧﺸﮕﺎه و دﯾﮕﺮ ﺑﺨﺶ ﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﮑﺎري ﺑﺎ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه، و اﺛﺮﺣﻤﺎﯾﺖ ﻃﻠﺒﯽ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه ﺑﺮاي ﮐﺎرﺑﺮدي ﺳﺎﺧﺘﻦ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻫﺎ و ﻧﺘﺎﯾﺞ آن ﺗﻮﺳﻂ دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ارزﯾﺎﺑﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد. ﭘﻮﯾﺎﯾﯽ و ﮐﺎرﺑﺮدي ﺷﺪن ﻣﺼﻮﺑﺎت ﮐﺎرﮔﺮوه و اﺣﺴﺎس ﺗﻌﻠﻖ اﻧﺪﯾﺸﻪ وران و ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﺎن اﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﻼﻣﺖ اﺳﺘﺎن از ﺟﻤﻠﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

 

اﯾﻦ ﺷﯿﻮه ﻧﺎﻣﻪ در ﺷﺶ ﻣﺎده و ﯾﮏ ﺗﺒﺼﺮه در ﻣﻮرخ97/08/29 ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﻫﯿﺄت رﺋﯿﺴﻪ داﻧﺸﮕﺎه و در ﺗﺎرﯾﺦ97/11/03 ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﮐﺎرﮔﺮوه ﺳﻼﻣﺖ و اﻣﻨﯿﺖ ﻏﺬاﯾﯽ اﺳﺘﺎن رﺳﯿﺪه اﺳﺖ و ﺑﺎزﺑﯿﻨﯽ آن ﺑﺎ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻣﺸﺘﺮك رﯾﯿﺲ اﻧﺪﯾﺸﮕﺎه و رﯾﯿﺲ دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ و ﺗﺼﻮﯾﺐ ﻫﯿﺄت رﯾﯿﺴﻪ داﻧﺸﮕﺎه و ﺳﭙﺲ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﮐﺎرﮔﺮوه ﺳﻼﻣﺖ و اﻣﻨﯿﺖ ﻏﺬاﯾﯽ اﺳﺘﺎن اﻣﮑﺎن ﭘﺬﯾﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.


دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی

محتوای مرتبط